Pagina's

Friday, July 5, 2013

Uitstelgedrag

'Pffff dit mag echt niet nog een keer gebeuren, zo zonde van mn geld die 15 euro boete" denk ik hard op. Juist, ben weer is te laat geweest met schoolboeken nleveren. En niet omdat ik geen tijd heb/had, het niet wist, een boek kwijt was maar... omdat ik telkens dacht van 'joh dat komt wel'. Juist en die tijd kwam, toen ik in mijn email het bericht 'INCASSO' (let op de hoofdletters) van de mediatheek ontving. Op het moment dat ik zo'n mail krijg komt er blijkbaar een stofje in mijn hersenen vrij wat ervoor zorgt dat ik de volgende dag meteen de boeken weg breng. Dit is echter niet de eerste keer dat dit mij gebeurde. Nee helaas is dit voor mij routinegedrag.

Als ik een boek op bijv. bol.com (goh wat praat ik veel over boeken dat is puur toeval zal zo een ander voorbeeld noemen) bestel dan doe ik dit met acceptgiro. Vervolgens heb je 30 dagen de tijd dit te betalen. Nu kan ik dit natuulijk ook gewoon meteen via ideal betalen. Of bij levering meteen betalen. Maar nee. Ik, Eliza-de-uitsteller, wacht tot ik een herinneringsmail ontvang. Juistem, dan komt er weer dat stofje vrij wat mij meteen geld laat over maken via ideal. Dit kost mij max 5 minuten. En toach doe ik dit elke keer weer.

Zo doe ik dit ook bij de H&M of andere dingen die ik bestel. Alleen bij ebay is er niks aan de hand want dit betaal ik via paypal wat automatisch gekoppeld aan mijn rekening is. Bij de H&M bestellingen blijkt ook vaak dat de 80% niet leuk is/niet past of whatever. Dus dan moet ik iets retouren. Nu is de supermarkt waar ik dingen op de post kan doen op 5 min loopafstand. Maar ook dit retouren stel ik uit tot het laatste moment. Waarom? Ik heb geen idee. Telkens weer ben ik bang dat ze mijn retour niet aannemen en ik opgescheept zit met die troep. Maar toch doe ik het elke keer weer. En gelukkig heb ik hier nooit problemen gehad, maar toch.

What's wrong with me?!

No comments:

Post a Comment