Pagina's

Wednesday, October 28, 2015

Foodie of daredevil?

Sinds een jaar heb ik een gezonde levensstijl. Zo ben ik ondertussen een bekende van het volledige personeel van de sportschool en bezit ik meerdere trendy sport leggings, daarnaast sport ik ook nog eens. Ik heb geleerd om kwark te eten zonder 6 liter honing erin en eet nu zelfs salades zonder daarna in een depressie te belanden. Maar zo nu en dan is het lastig. De onderzoeken vliegen je om de oren en de resultaten liegen er niet om, je bent wat je eet en eten is levensgevaarlijk.



Altijd moeten ze maar alles onderzoeken. Wie? Ja, jullie, de verpesters! Er mag ook nooit eens iets lekker blijven. Goedkoop vlees in de supermarkt, ja zo'n lekkere burger. Jahoor, dat kan niet zomaar, neehoor Pietje precies de rundexpert besloot te onderzoeken of het wel 100% rund was, nee. Het was paard, volgens de Nederlandse normen was dit shocking news. "Life is a box of chocolate, you never you what you'll get" - dat zei mijn oma nooit, maar het is wel zo. Paardenvlees op het menu, je vond het lekker dus stel je niet zo aan. 

Kip. In alle soorten en maten, op alle manieren. Hoppa uit de frituurpan van de KFC of netjes in een fancy restaurant geserveerd op een hipster-houten-plankje. Plofkip, of scharrelkip, als de kip niet met de juiste kruiden en/of methodes bereid wordt is hij of zij niet lekker. Alhoewel een krokant laagje met de frituur (olie wat vorige kerst ververst moest worden) er altijd ingaat, helaas ook snel weer uit. Maar we moeten nu biologisch verantwoord en vredelievend zijn, om vervolgens toch echt alsnog hetzelfde te doen, eten. 

Biologisch verantwoord, gluten vrij, lactose vrij, zonder kunstmatige toevoegingen, zonder suiker. Allemaal interessante marketing termen die gepaard gaan aan interessante prijzen. De arme student ontdekte gister dankzij een artikel die niet door een dokter geschreven is dat zij een gluten-intolerantie heeft. ze heeft trek in wat lekkers, maar oh jeej wat nu? De Albert Heyn is toch wel echt een winkel voor het volk. Want er zijn zelfs gluten-vrije kruidnoten te vinden, een mini zakje die in 3 babyhandjes op zijn. en dat voor slechts 5 euro. Goed voor de lijn en voor de omzet van de Albert Heyn, what more could a person wish for?

Bacon. Hoe kunnen ze? Mijn hart brak in stukken toen ik ontdekte dat bacon kankerverwekkend zou zijn. Bacon bestaat er in vele soorten en maten, elke variant heeft zijn eigen charme. Bacon is los lekker, maar ook onmisbaar bij een omelet. Een quarter pounder bestaat uit een mix van rund en wat verdwaald paardenvlees. Dat kan nooit genoeg zijn natuurlijk, daar moet bacon bij dat snapt iedereen. Een pannenkoek met stroop is veel te lief, we zijn toch geen meisje van 6. Nee daar moet wat stoers bij, bacon. Nou en stoer dat het blijkt te zijn. Net als sigaretten blijkt bacon kankerverwekkend te zijn. In het jaar 2017 kunnen we de eerste slogans op pakjes bacon verwachten "bacon zal zorgen voor een langzame maar lekkere dood, eet zorgvuldig".

Ik zet zo een muziekje op, maak een lekkere pasta met extra gluten, een romige lactose saus. Als toetje eet ik een aantal worstjes zonder paardenvlees gerold in bacon, ook wel bekend als de eeuwenoude klassieker "bacon turtle burger".
Living on the edge ja, maar wel met een volle maag.

No comments:

Post a Comment