Pagina's

Saturday, November 16, 2013

Chiang Mai 2.0



Het plan was een nachtje te slapen in Chiang Mai en door te gaan naar Chiang Rai. Maar Chiang Mai is zo chill, en het deejais hostel ook dat we besloten er 2 nachtjes van te maken. Dag 1 rondgelopen in de stad ergens was streetfood (pad thai chicken) gescoord en daarna naar de "poolhouse/garden" gegaan. Dit pasgebouwde gedeelte is aan de overkant van het hostel, hier is het zwembad, maar ook een bar en een soort van luxe boomhut. Hier the chicken game gespeeld (drankspelletje wat ik toevallig vorig jaar in Bohol heb geleerd)..voor iedereen die het kent "chickens are you readyyyyy?!". Omdat het zaterdag was besloten we uit te gaan. Een "bar" die Zoë (ofzoiets) heet. Super toffe plek. In het midden heb je bankjes en tafels waar je kan eten en drinken. En er omheen allemaal "mini clubs" zonder deuren dus je kan van dans erea naar area. Van techno tot gekke rock tot reggea en.... Hiphop! Samen met Regan een meisje die ik ook al kende uit Pai en een bucket Samgsom-cola heb ik een geweldige avond gehad. 

De volgende dag hadden Mayan een relax dagje op de planning staan. Een beetje aan onze tan werken bij het zwembad, en zwemmen, want de kilo's lijken er per hap aan te komen.

 Nadat ik een "sinasappel, limoen en wortel"-smoothie op had (OSD one shake a day) kwam ik Lena tegen. Die had een wilde nacht gehad. In een dronken bui was ze een tattooshop binnen gelopen, een ontwerp laten maken en ook een aanbetaling gedaan. Dus shop wilde haar niet tattooeren die nacht omdat ze dronken was. Ze wilde de tattoo echter nog steeds maar was een beetje bang. We beloofde haar om later mee te gaan. Sowieso was ik benieuwd naar hoe het tattooeren hier gaat qua hygiëne maar ook qua prijs en kwaliteit. Na lekker in de zon te hebben gezeten was het tattoo tijd. Ze had een mandela (?) laten ontwerpen, uiteindelijk was de tattoo erg mooi. Aan het einde van m'n trip ben ik ook van plan een tattoo te zetten, maar ga wel goede research doen want het moet natuurlijk wel mooi en hygiënisch zijn. Tijd voor een massage! Dit keer ben ik voor de softe versie van de Thaise massage gegaan, wat iets meer ontspannen was dan de vorige keer. In de avond afgesproken met een meisje die we kende van de vorige keer uit chiang mai. Zij vond/vind Chiang Mai zo leuk, dat er nu een appartement huurt! En ze blijft er voor onbepaalde tijd gewoon hangen. Dat zijn de interessante verhalen die je hoort. Met z'n 3en nog wat gegeten en gedronken. Uiteindelijk weer in zoey's beland maar rond 1 uur was ik er wel klaar mee. Voor maandag stond er namelijk op de planning om om 6 uur op te staan.
Na een paar uur slaap gingen we naar het busstation en ondertussen zit ik, terwijl ik dit schrijf in de bus naar Chiang Rai. We hebben geen hostel geboekt en hebben ook geen idee wat we daar gaan doen. Een paar anderen zijn vanmorgen ook naar Chiang Rai gegaan dus dat komt vast wel goed.

M'n laatste planning was om na Chiang Rai het noorden te verlaten en via Bangkok naar de eilanden beneden in Thailand te gaan. Maar moren ga ik toch maar gewoon naar Laos. Ik ben nu toch al boven in Thailand, hoor er goede verhalen over en kan dan via Laos simpel naar Cambodja. En via Cambodja terug naar Thailand en dan voor kerst naar Vietnam vliegen. Volgens m'n oorspronkelijke (toen ik nog thuis was) planning zou ik een paar dagen in Bangkok blijven en daarna voor 4 weken naar Vietnam gaan. Wat zou betekenen dat ik daar nu zou zijn, terwijl het een typhoon onderweg is. De typhoon heeft de Filipijnen super erg getroffen. Wat me meer raakt dan een "random" land.
Ik neem met 2 meisjes om 6 uur smorgens de bus naar de grens tussen Thailand en Laos en neem daar de slowboat. Dit gaat 2 dagen duren met een tussenstop-overnachting. Ben excited! Heb een kussen gekocht en een poncho dus het moet goedkomen.
Het alleen reizen bevalt me prima. Om eerlijk te zijn ben ik minder alleen dan ik thuis ben. Er is altijd wel iemand die zin heeft om iets te doen, niemand heeft iets belangrijks te doen dus plannen maken is easy. Thuis heb ik wel is een vrije dag en dan hebben al m'n vrienden toevallig iets te doen. Hier is dat eigenlijk niet aan de orde. Eenzaam ben ik dus niet. Het langste dat ik alleen ben geweest was tijdens m'n vlucht van nl naar rusland&thailand, verder eigenlijk niet!



No comments:

Post a Comment