Pagina's

Friday, November 22, 2013

Wilde dagen in Vang Vieng en een pitstop in Vientiane


Het tubing/tuben was super leuk! Vooraf was ik een beetje bang door al die horror verhalen. Maar aangezien we met een grote groep waren en we elkaar beloofde op elkaar te letten maakte ik me minder zorgen. Vooraf kochten we allemaal een andere kleur "tubing in the vieng vang" tanktop en omdat ik geen niet-jeans shorts meer had (kwijtgeraakt in de laundry) kocht ik ook maar een rood broekje, mooie souvenir toch. Nou naar de eerste bar kon je gelukkig gewoon lopen, het was 11 uur smorgens we waren een van de eerste. Er waren nog maar 7 andere mensen. Maar er was harde gezellige muziek en de drankjes waren 2 halen 1 betalen (+gratis armbandje!). Al snel werd het drukker en drukker, zag ik zelfs nog wat mensen die ik uit Thailand kende. En begonnen de drinkspelletjes, Flip the cup gespeeld, waar ik tot m'n eigen verbazing goed in was. Nadat iedereen ongeveer 2 drankjes op had was het tijd voor de volgende bar. Dat betekende dat we nu echt de rivier met die band op moesten, spannnendddd! Omdat iedereen het spannend vond maakte we koppels en als koppel hield je elkaars band was. De rivier was eigenlijk super rustig, maar meer voor het gevoel en ook de gezelligheid. De tweede bar was super leuk, beachvolleybal, hoelahoepenx hangmatten, ping pong en basketbal. Oh en bij elke bar kreeg je trouwens ook een gratis walgelijk whisky shotje. Hier speelde ik voor het eerst in m'n leven dat spel waar je een balletje in een glas moet gooien van de andere partij (beer pong? Normaal in red cups) ons meisjes team presteerde super super slecht. In beachvolleybal was ik verbazingwekkend goed, dit had ik al eeuwen niet meer gedaan. Maar ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van mezelf. Heb zelfs het winnende punt gemaakt! Achteraf was ik het meisje die zo goed kon volleyballen, ja ja. De rest van de dag vloog voorbij met de rest van de barretjes. Rond 6 uur was het klaar. Waarom er op internaat staat dat tubing "uitgestorven" is weet ik echt niet, want het was geweldig. Maar hoe er vroeger misschien drie keer zoveel barretjes waren vond ik dit al prima. En iedereen had het overleefd, ook wel een pluspuntje. 

Allemaal een douche genomen, gegeten en toen door gegaan naar een Irish pub waar heerlijke live muziek was. Daarna nog in een club met wazige muziek beland, maar rond 12 uur savonds was ik echt helemaal op!

De dag na tubing (18 nov) was vrijwel iedereen gebroken, wat betekende dat we super veel lol hadden gehad. Toch wilde we wat doen en zijn daarom een grot gaan bezoeken. Dit was een grot waar je met een band (tubing in een grot :p ) in kon, super donker maar een leuke ervaring. Die avond nog even friends gekeken in het hostel en er een rustige avond van gemaakt. 

De volgende dag (19 nov) een andere indrukwekkende grot bezocht die tegelijk ook functioneert als tempel. Om die grot te bereiken moest ik weer een fijne (ahum) rotsbeklimming op m'n flipflops doen. Die avond was de laatste "gezamenlijke" avond met de mensen van de slowboat-crew. Want de helft zou naar Vietnam vertrekken. Daarom luiden we de avond weer in met een spelletje en bezochten we een aantal barretjes. Het was een goede afsluiter! 


De hierop volgende ochtend vertrokken we met een groep van 6 naar Vientiane in een mini bus. De rit was zo hobbelig als een hobbelpaard. Op de de een of andere manier viel ik toch in slaap. Wat ben ik toch makkelijk! Vientiane bleek een rustig stadje te zijn. Nightmarket bezocht, lekker eten ontdekt en een barretje bezocht waar je een mooi uitzicht had over de Mekong en je Thailand kon zien. Waarvan we nieteens doorhadden dat het zo dichtbij was! 
In het hostel was een movieroom dus daarna nog een film gekeken en geslapen, in uitgaan had niemand zin.
De laatste dag ik Vientiane zijn we naar een Budhapark gegaan. Waar ze allemaal verschillende budha beelden hadden. Maar heel anders dan tempels. Ook een soort van "duivelse" dingen. Zo was er een reusachtig ding wat een pompoen voorstelde met 3 lagen: hel, ik weet niet wat en de hemel. De ingang was de mond van iets duivels en dan kon je de 3 lagen bekijken. De hel was indrukwekkend allemaal doodskoppen en andere gekke dingen. En de hemel was boven waar je een uitzicht had over het park. Dit park vond ik eigenlijk leuker dan alle tempels die ik bezocht heb.


Na dit culturele uitstapje was het tijd om op de bus te wachten. De bus naar Pnomh Penh in Cambodja om precies te zijn! 

Het is een slaapbus, dus we (Mayan waarmee ik al 2 weken ofzo? Reis) waren erg benieuwd hoe die eruit zou zien. Maar aan beide kanten van het gangpad heb je ruime bedden die je met 2 personen deelt. Regan, een ander meisje met wie ik reis komt ook naar Cambodja, maar neemt morgen het vliegtuig. We hebben alvast een hostel voor 'morgen' geboekt want het is geen laagseizoen meer en alles wordt steeds drukker. Ik heb zin in Cambodja!


Na een rit van 11 uur werd ik wakker (ja ik heb heeeerlijk geslapen) om 6 uur smorgens in the middel of nowhere: Pakse. Iedereen stapte uit en ik snapte er niks meer van, de buschauffeur sprak geen Engels. Maar toen ik m'n backpack ook uitgeladen zag worden besloot ik toch maar uit te stappen. Wat de bedoeling was was niet helemaal duidelijk, wachten op een minibus zei iemand. Een minibus? Maar ik moest nog 12 uur! Eenmaal in de minibus zei de chauffeur dat we naar 4000 Islands zouden rijden. Maar in werkelijkheid stopte we na 5 minuten bij het kantoor van de touroperator. Waar ik nu zit te wachten op een bus die (wel) naar 4000 Islands gaat en hopelijk ook naar Cambodja. Het is nu 7 uur en als t goed is komt de bus om 8 uur en arriveren we 6 uur savonds in Cambodja...



 Regan een ander meisje met wie ik reis komt ook naar Cambodja, maar neemt morgen het vliegtuig. We hebben alvast een hostel voor 'morgen' geboekt want het is geen laagseizoen meer en alles wordt steeds drukker. Ik heb zin in Cambodja!

Laos was leuk, maar nu op naar het volgende avontuur. De busreis overleef ik trouwens wel want ik heb films op m'n iPod laten zetten. Drie films voor minder dan 3 euro, super goede deal als je t mij vraagt. Alleen heb ik ook Naruto the movie erop laten zetten, maar blijkt er geen ondertiteling bij te zitten. Maargoed ik heb ook nog the boondock saints 2, green street en wat andere dingen dus ik vermaak me hier wel! En anders kan ik altijd nog m'n andere hobby uitoefenen: troep eten. Want ik heb 100 soorten koekjes en chips. 

No comments:

Post a Comment