Pagina's

Sunday, November 10, 2013

Hippie stadje Pai



Het plan was om twee dagen naar Pai te gaan en vanzelf wel te zien wat er te beleven viel. Na al zoveel verhalen te hebben gehoord over hoe geweldig Pai wel niet is was ik erg benieuwd. Na een vier uur durende busrit vanaf Chiang Mai, met alléén maar scherpe bochten kwamen we aan in ons hostel "darling view point". Een geweldig uitzicht vanuit de bergen, op zo'n plek kom je gewoon even tot rust. Op de helft van de busrit was er een stopplek waar blijkbaar superveel mensen overgeven omdat de rit zo bumpy is. De kamer in dit hostel was iets anders dan de vorige. Het bestond uit een verzameling van ongeveer 15 matrassen op de grond, thats it. Nu ben ik niet zo moeilijk en heb ik wel op slechtere plekken geslapen dus ik vond het best. Gelijk wat nieuwe vrienden gemaakt daar en een kaartspelletje gespeeld, deze keer was het "chase the ace" waar ik niet heel goed in bleek te zijn. Na een tijdje moest ik naar de wc, want ja eh van bier moet ik gewoon naar de wc. Maaaaar ik lette even niet op, dacht dat ik van een afstapje afstapte.. En eindigde in het zwembad. Met mn kleding dus. Typische onhandige Eliza move. Voor de mensen die daar zaten was het natuurlijk hilarisch. Na dit ongelukje even droge kleding aangetrokken en de stad een beetje verkend, schattig stadje met een beetje het hippie gevoel. Allemaal kleine schattige barretjes/restaurantjes met heel veel kleuren en handgeschreven dingen. En een hoop mensen met dreads, harembroeken en reggea muziek. Op de "main street" kon je uiteraard weer los gaan op streetfood. Ik besloot is gek te doen en ging voor een pannenkoek met worst erin, de pannenkoek om de worst heen gerold. Soort van hotdog, maar dan niet (Same same but different zoals ze dat hier zouden zeggen). De rest van de avond gewoon een beetje gechilled en gerelaxed. Bij het hostel was een kampvuur en super veel mensen, gezellige boel. Het bleek alleen omdat Pai in de bergen ligt, superrrrr koud te worden in de nacht. Zo sliep ik uiteindelijk in een lange broek een top en m'n vest en had ik t nog steeds koud, brrrr. Terwijl t overdag zo lekker was.
De volgende dag hadden een aantal mensen een hangover (not me!!) dus hebben we gewoon een beetje rondgeslenterd in de stad. Kwamen een super toffe soort van vintage markt tegen waar ik een trui heb gekocht. Ja ik ga naar Thailand en koop een trui. Maar aangezien het koud zou zijn in de avond ennn hij super leuk (en goedkoop!) was kom ik de verleiding niet weerstaan. Will, de jongen met wie ik vanuit chiang mai gekomen was kocht zelfs een paar bijna nieuwe leren all stars voor bijna niks. Dat zijn de mooie dingen in het leven. Terug in het hostel bleken er 2 meisjes jarig te zijn, dat moest natuurlijk gevierd worden. Dat vond Darling (de super leuke lieve enthousiaste eigenaar van het hostel) ook, later in de avond zou er een groot bday feest zijn. We zijn eerst met ongeveer het halve hostel uit eten gegaan. En voor de verandering bestelde ik een reusachtige hamburger. Terug in het hostel hebben we het raarste kaart-drinkspel ever gespeeld. Een mix van Irish poker en bullshit. Waar t op neer komt is dat je shotjes krijgt, uitdeelt en je een beetje moet raden maar dat het hoe dan ook mis gaat. Leuk spelletje. 
Dit zou eigenlijk al de laatste dag zijn maar we wilde nog helemaal niet weg en hadden ook eigenlijk nog 'niks' van Pai gezien. Samen met twee Engelse meisjes en m'n Chiang Mai homies (will&mayan) hebben we een touristische tour gedaan, met Darling! Die het superrrrrrr leuk vond om ons overal naartoe te brengen omdat ze bijna nooit het hostel verlaat, omdat ze het daar te druk voor heeft. Ze noemde het dagje uit een holiday, te schattig. We zijn eerst naar een soort van China town gegaan. Blijkbaar is er hier een stadje speciaal voor Chinezen. Beetje rondgelopen, allerlei soorten Chinese thee gedronken en op een gekke soort van schommel geweest. Daarna zijn we door gegaan naar een waterval. Van deze waterval kon je ook naar beneden glijden over de rotsen, maar ik was een beetje pussy en durfte niet. Ik merk dat hoe ouder ik wordt hoe minder ik durf. Na de watervallen onderweg nog ergens gestopt waar er ook (weer) een geweldig uitzicht was.
 Next stop was de Pai Canyon. Super mooi uitzicht ook. Samen met die twee meisjes besloten we over de soort van rotsen route te klimmen dan kreeg je een nog mooier uitzicht. Alleen droegen we alle drie havainas en zijn die blijkbaar niet gemaakt voor beklimmingen. Op de helft was ik doodsbang maar was er geen weg meer terug. Ik had nog liever die waterval-slide gedaan maar er zat niet veel meer op dan de route afmaken. Uiteindelijk wel op een super mooi punt gekomen en alles overleefd. Gelukkig. Dus tip, draag geen flipflops wanneer je zoiets doet ;-)
. Na dat avontuur gingen we gelukkig naar de hot springs. Lekker chillen in van dat natuurlijke warme water. Bovenaan bij de bron was het water zelfs zo heet dat je een ei kon koken. Ook scheen het goed te zijn voor je huid (dat iets minder warme water he), en relaxed was het sowieso. Een geweldige dag was het. Die we afsloten met pizza. Darling (die overigens ook iedereen darling noemt) hebben we getrakteerd op pizza, en hier moest ze achteraf zelfs om huilen, zo lief vond ze het, want ze gaat nooit uit eten. Dat zoiets 'simpels' iemand zo blij kan maken is zo mooi om te zien. Het verhaal van Darling is sowieso super mooi. Een aantal jaar geleden waren er overstromingen in Thailand. Darling verdronk bijna maar werd gered door een backpacker. Ze was zo dankbaar dat ze besloot zich voortaan bezig te houden met backpackers. Samen met iemand anders Peter, een Duitser geloof ik was ze in staat om het hostel "darling view point" op te zetten. En elke backpacker behandelt ze met zoveel liefde, omdat ze eeuwig dankbaar is voor het redden van haar leven. Voor wie ooit naar Pai gaat, slaap daar alsjeblieft, deze vrouw heeft zoveel positieve energie! 
In de avond nog een heerlijke crêpe met nutella gegeten. Onderweg naar de bar waar we heen gingen werd de groep steeds kleiner en raakte ik de mensen met wie ik eigenlijk was kwijt. Eindigde dan ook met andere mensen (twee Deense meisjes en een schotse guy) in een andere bar. Ook weer zo'n heerlijke plek met live muziek. Nederland kan daar nog wat van leren! Na daar wat te hebben gedronken naar een andere bar gegaan waar ik 'de rest' weer terug vond. Hier was een open mic night en er was ook weer talent aanwezig. Het barretje was ook echt weer een reggea-hippie-iets. Op de foto's die ik probeerde te maken komt de sfeer niet zo goed over. Je kan er het beste gewoon naartoe gaan eigenlijk.
Op de weg terug naar het hostel was het weer tijd voor een crepe. Ik besloot het vrouwtje te laten freestylen en kreeg iets groens zoets met banaan. Zeven dagen per week werk ze van 3 uur smiddags tot 2 uur snachts. Dat kan bijna niemand in Nederland me denk ik voorstellen. 
Terug in het hostel was het weer tijd voor chillen bij het kampvuur. Het leven is mooi. 
Samen met Mayan ben ik (terwijl ik dit typ) onderwerp terug naar Chiang Mai. Hier zien we een paar andere die ook de vorige x in chiang Mai en ook in pai waren. Daar blijven we een nachtje en dan gaan we naar Chiang Rai. Waar we gaan verblijven weten we nog niet we gaan iig even kijken bij het hostel (Deejai) waar we de vorige x waren of daar plek is. Dat stond niet op mn planning, maar ik ga gewoon mee met de flow. Dit is de eerste keer dat ik niet van te horen iets heb geboekt eigenlijk. Ik begin dit backpack-ding onder controle te krijgen! Ook nog een tof shirt gekocht met de marvel conic karakters er op. Alles past gelukkig nog steeds in mn tas. De weg van het hostel naar de bus was trouwens iets van 10 minuten lopen, maar wel heel avontuurlijk over gekke bamboe Bruggen die op instorten staan. Die tocht met mn backpack doen zag ik dus niet zo zitten. Op de heen weg werden we opgehaalt maar dat kom nu niet. Gelukkig een lift op de motor gekregen! Daar bij moeten jullie begrijpen dat het een en al bochten zijn en ik al iets te veel mensen heb ontmoet die een ongelukje hebben gehad. Maaaaar alles was gelukkig in orde. 
Ook ontmoet ik steeds meer mensen die zeggen dat ik Laos niet mag missen, wat me een beetje in de war maakt. Ik ben al boven in Thailand dus ik zou kunnen gaan. Maar aan de andere kant wil ik mn Bangkok homies meeten beneden bij de mooie eilanden en de fullmoonparty met ze pakken. Ik denk er nog even over na, who knows what happens!


ps. ik typ deze blogs op mn telefoon dus sorry voor spelfouten enz. En foto's uploaden wil niet echt lukken helaas.

xoxo

No comments:

Post a Comment